Liturgische handreikingen scheppingsperiode

De scheppingsperiode (1 sep t/m 4 okt) is de uitgelezen tijd om als kerk en gelovige de roeping om hoeders van Gods schepping te zijn te herbevestigen, te verdiepen en om te zetten in concrete daden. De situatie is urgent. De schepping wordt aan alle kanten bedreigd. De Aarde warmt op, het water wordt schaars, planten en dieren sterven uit, we putten de Aarde uit (Earth overschoot day viel dit jaar op 29 juli).

Ecokerk.be biedt liturgische handreikingen voor de scheppingsperiode die aansluiten bij het Lucasevangelie. De werkgroep Laudato Si' Nederland heeft dit materiaal aangepast aan de Nederlandse situatie. U kunt ook inspiratie putten uit het kerkenpakket "De regenboog: hoop voor mens en dier van Micha Nederland. En natuurlijk is er van alles te vinden op www.scheppingvieren.nl.

Het materiaal van ecokerk en Micha kunt u hieronder downloaden.

Aanbod voor liturgie-bezinning-gesprek - Scheppingsperiode 2019 NL

Kerkenpakket-Micha-Zondag-2019-1