Duurzame agenda

• Dit evenement is voorbij.

Kerstdagen

25 december 2023 t/m 26 december 2023

Precies in de donkerste tijd van het jaar, wanneer de dag het kortst en de nacht het langst is, wordt het licht geboren. Natuurlijk stoelt de datum van het geboortefeest van Jezus op een oud midwinterfeest, het is een kerstening (christening) van dat oude gebruik. Het licht van Christus verlicht onze wereld en ons leven: de randfiguren, de herders, zien dat het eerst.

© Marijke van der Giessen

Gedichten, gebeden en andere teksten om deze gebeurtenis te vieren vindt u op ScheppingVieren.
De EO, de Protestantse Kerk in Nederland en de Rooms-Katholieke Kerk hebben in 2020 een nieuw ‘Lied van eenheid’ uitgebracht, als bemoediging voor Kerst.

Wilt u de viering betekenisvol aankleden dan biedt Symbolisch Schikken veel mogelijkheden. Zo zijn er schikkingen bij algemene thema's rond de kerstviering. En schikkingen die aansluiten bij het leesrooster voor A-, B- of C-jaar. Of u maakt gebruik van de tekst en uitleg over passende symbolen en materialen om zelf een schikking samen te stellen.
Wilt u hulp? Misschien kan er een workshop worden georganiseerd.

Dezelfde symboliek vindt u terug in de smakelijke recepten voor gezamenlijke kerstgerechten. Het feestelijk samen zijn en samen delen, daar gaat het in essentie om, gebeurt immers vaak rond een maaltijd. Er zijn recepten voor voorgerechten, hoofdgerechten, toetjes, gebak en zo meer.

Bij de PKN staan er weer verschillende materialen voor Advent en Kerst voor u klaar.

treeOf bekijk de 10 tips voor duurzame kerstdagen.

Begin:
25 december 2023
Einde:
26 december 2023
Evenement Categorieën:
,
Evenement Tags:
, , , , ,

Wereldwijd •
.

Wilt u uw evenement aanmelden voor deze agenda?
Maak dan gebruik van de ruimte onderaan de pagina Contact.