Duurzame agenda

• Dit evenement is voorbij.

Walk of Peace: Generatie Vrede

17 september 2022 t/m 26 september 2022

Generatie Vrede verenigt burgers die in actie willen komen voor vrede, over grenzen en dwars door verschillen in huidskleur, gender en klasse heen.
De Walk of Peace maakt deel uit van de Vredesweek. Je loopt door het Nederland van vandaag, waarin burgers laten zien hoe ontmoeting en verbinding het begin zijn voor een vreedzame en rechtvaardige samenleving. Een Walk of Peace is een feest van ontmoeting en ongekende initiatieven voor een samenleving die laat zien hoe iedereen erbij hoort!

Sinds 2015 organiseert PAX samen met de Raad van Kerken in Nederland en verschillende lokale groepen elk jaar een landelijke Walk of Peace. Een wandeling in de Vredesweek, waarin mensen vanuit verschillende religieuze en niet-religieuze achtergronden elkaar ontmoeten in o.a. kerken, moskeeën, scholen en op pleinen.

• Lees meer op www.vredesweek.nlen zie wat er nog meer aan activiteiten voor de vrede zijn
  • Download een handleiding Walk of Peace [pdf]
  • loop op 25 september 2022 mee met de Walk of Peace in Den Haag

Begin:
17 september 2022
Einde:
26 september 2022
Evenement Categorieën:
,
Evenement Tags:
, ,

Nederland •
.

Wilt u uw evenement aanmelden voor deze agenda?
Maak dan gebruik van de ruimte onderaan de pagina Contact.